Un PNL vulnerabil

 

În mijlocul circotecii pesediste și al jocului guvernamental de alba-neagra puțină lume a fost atentă la ce s-a întâmplat la congresul PNL. Era previzibilă alegerea lui Ludovic Orban fiindcă el era răul cel mic. Și eu dacă aș fi avut de ales între Bușoi și el nu aș fi ezitat să o fac. Contracandidatul era fără sare, fără piper, cu bube-n cap și între PNL-ul condus de Alina Gorghiu și partidul cu Bușoi vlădică nu ar fi fost nicio diferență. Da, Ludovic e simpatic, pilangiu și zdrăngăne la chitară. Numai că are un trecut luabil la puricat, care nu-i poate face servicii de imagine. Nu mă refer la procesul în care a fost achitat, cel cu turnătoria lui Urdăreanu. Nici la incidentul rutier când a lovit ușor cu mașina o fată. E vorba despre niște chestii care vin din negura istoriei. Dacă o să se apuce cineva să-i ia la puricat mandatul de secretar de stat la handicapați din perioada guvernării CDR-PD? Dar cel de la transporturi din timpul lui Tăriceanu? Mai își aduce cineva aminte de ce a făcut ca viceprimar al Capitalei? Unele cu guri spun că ar mai fi fost o controversă cu o altă chestie de trafic auto de prin 2000… Habar n-am dacă vor apărea la un moment dat, oportun, filmulețe cu el într-o anumită ”stare de spirit” din timpul manifestațiilor din 2012, de exemplu. Una peste alta, e posibil să fie atacat cu informații venite din trecut, reîncălzite. Orban, așa cum îl cunosc poate lua decizii pripite.

Dacă la nivel de prim-vicepreședinți (patru la număr) nu prea am ce obiecta (în afara faptului că eu l-aș fi văzut pe alesul Bolojan șef suprem) îmi pun niște întrebări despre secretarul general. Nu ar fi o problemă că vine din PDL și că e foarte tânăr. Robert Sighiartău e din Bistrița-Năsăud și s-a format politic pe vremea când la jupân peste pedeleul local era Ioan Oltean, zis Neluțu Mexicanu. Să fie o extensie a Neluțului respectiv, un personaj toxic, obligat să stea pe bară în urma unor multiple cercetări penale în conducerea PNL? O fi având vreo cârdășie urât mirositoare cu domnul respectiv? Habar n-am, sper să nu fie așa. Și la nivele de vicepreședinți simpli sunt vreo trei-patru persoane dintre care unele au deja și despre altele se poate previzona că vor avea necazuri cu legea.  Mă mai întreb ce caută în Biroul Executiv Riceard Viorel Badea, un personaj relativ lugubru, despre care am scris aici: http://www.stelian-tanase.ro/riceard-inima-de-carpa-de-toma-roman-jr/ .

În concluzie, mi se pare că PNL, prin oamenii pe care i-a ales la șefie rămâne un partid vulnerabil.

 

Comentezi?

