Încurcate-s căile domnului Căutiș

 

Undeva pe la începutul secolului ăsta, prestam cu relativă voioșie în redacția Academiei Cațavencu. Din câte-mi aduc aminte,  tocmai pusese gheara pe publicație un cetățean numit Sorin Ovidiu Vântu, când oarecum din neant, s-a materializat la secția de investigații un băiat pe nume Alexandru Căuțiș. Părea tăcut și timid, la ședințele de sumar privea inteligent în gol și nici măcar nu lua parte la hăhăielile noastre colective. Avea însă oarece calități, în sensul că era conectat la niște rețele, probabil albăstrui, care-i furnizau informații destul de interesante, cel mai tare pentru unii care voiau să-și bușească adversarii politici.

La puțin timp, eu m-am cărăbănit de la Cațavencu pe motiv de nepotrivire de caracter cu unii de acolo. Cu omul mai sus pomenit m-am mai intersectat doar sporadic, prin oraș. Mi-a atras atenția în 2009, când a barat drumul PSD spre putere. El a fost ăla care l-a pozat (mă mir cum nu-și mai aduce nimeni aminte asta) pe prostănacul Geoană, înaintea turul 2 al prezidențialelor, mergând să se relaxeze acasă la Vântu. Academia Cațavencu a publicat poza, Băsescu i-a tras  cu mogulul peste bot  onorabilului Mircea și a câștigat. Efectul a fost în cascadă, a apărut UNPR și PSD a zburat din coaliția de guvernare. Fără să fiu paranoic și acum cred că a fost o înțelegere pe sub masă între SOV, Băsescu și niște băieți din servicii menită să bareze calea spre putere a soțului țopăitor al doamnei Mihaela. Altfel nu îmi explic de ce poza intermediarului Căutiș a apărut chiar în săptămânalul proprietate a rârâitului eolian. Mai mult, sunt convins că omul care a executat lucrarea, recte Căutiș, se afla în serviciu (unul dintre ele) comandat.

Despre el am mai auzit că plecase, când a fost o sciziune în redacția cațavencilor, la Kamikaze, apoi l-am văzut vituperând împotriva PSD pe la Realitatea. Îl tot pocnea pe Dragnea în moalele capului cu lopețile utilizate de firma Teldrum și își sufla nasul în permanentul coanei Andronescu. Se integrase în corul ”Martorilor lui Rareș”, mari și neinspirați înjurători de pesedea.

Mare mi-a fost mirarea când am auzit că (Alexandru) Căuțiș (căcofonie voită), vrea să candideze pe lista PSD pentru un post de deputat, tocmai la Constanța.  De aici am tras concluzia că s-ar putea ca Coldea (altă cacofonie voită) să facă listele PSD. În plus, mi-am adus aminte că un alt ziarist ”celebru”, Radu Mazăre, după ce a fost condamnat penal fiincă l-a înjurat pe Ion  Iliescu a ajuns, o perioadă, ăl mai mare pesedist de litoral și acum se pregătește de  concediu într-o stațiune numită Poarta Albă, pentru mai mulți ani.

La scurt timp după ce Căutiș și-a anunțat candidatura, Liviu Dragnea a ieșit pe un canal colector TV și a spus că nu e nici vorbă să se opleșescă la partidul lui nici Căutiș, nici Lavinia Șandru, un alt nume vehiculat pentru listele roșiilor.

De aici, încerc să fac altă deducție: dăcă ditamai Dragnea nu știa nimic, probabil că e vorba și în cazul lui Alexandru și al madamei Șandru de niște manțogării locale. Fostul meu coleg de la Cațavencu e crescut la Constanța și cine știe ce relații de prieteșug ghebos de port sau dosare aflate în mânecă îl leagă de Felix Stroe, șeful PSD de acolo în perioada post Nicușor-Mazăre. Și în șpeța coanei Lavinia, explicația poate fi similară. E plauzibil ca Darius Vâlcov, care și-a transformat, cine știe, fosta soție în parteneră de afaceri, să fi vrut să aibă o marionetă la filiala Olt a PSD, pe care să o controleze când e cazul din arest, cu telecomandă.

În ambele eventualități, se face de varză acră domnul Dragnea: ori se joacă la el în partid serviciile cum vor, ori baronii locali îi dau cu tifla. Cât despre Căutiș, dacă nu se lipește de un scaun de  deputat, și a anunțat tărășenia doar pe baza unei întelegeri cu Stroe, o să iasă din toată afacerea așa de creponat și șifonat încât nu văd unde s-ar mai lipi ca jurnalist.

o

Comentezi?

