Pericolul anarhiei

Am trăit și ”revoluția” din 2012 și am fost în stradă și acum. M-am bucurat sincer că am scăpat de Oprea, Ponta și Piedone personaje pe care nu am putut să le sufăr niciodată. Totuși, ieri, pe străzi, am observat un cocktail ciudat de interese divergente. Am văzut oamenii lui Dragnea, care și-au văzut sacii cu varză stricată aruncați din căruța PSD și care încercau să spargă manifestația prin mesaje contradictorii. Dragnea și-a văzut scopul împlinit și e proprietar de partid. I-am văzut și pe cei ai PNL care o țin langa cu alegerile anticipate. În plus față de ăștia ca la orice buluceală, au apărut variați extremiști. Fostul călugăr Teodot, un legionaroid dat afară pentru opiniile sale extremiste de la mânăstirea Petru Vodă s-a afișat în piață cu o seamă de ipochimeni așijderea lui și vor să-l dea de-a berbeleacul pe Patriarhul Daniel. Cătălin Berenghi, omul care îngropa carcase de porc pe locul viitoarei mega moschei, în ie și cu clop, încerca aseară să iasă și el în față. În rest, se mai fâlfâiau oameni din noua dreptă, vechea stângă, băieți de galerie, se auzeau mesaje anticapitaliste, anarho-ecologiste, oratori de ocazie vorbeau despre conspirații. Strada, seara, pare un mall unde găsești tot felul de agende politice, mai mult sau mai puțin radicale. Sper să nu am dreptate, dar presimt, cu experiența pe care o am, că se poate ajunge zilele viitoare și la violențe.
Sunt perfect de acord că trebuie primenită clasa politică și că trebuie o schimbare de viziune a celor care împart puterea dar, de asemenea, sunt conștient că la asta nu se poate ajunge prin anarhie și blocaj instituțional.

Comentezi?

