Schimbarea la stomac

 

Acum vreo 10 ani beam ceva mai mult decât acum, când beau mult. Într-o dimineață, după un chef monstru la un amic dezvoltator imobiliar, m-am trezit foarte înghesuit în propriul pat. Mi se rupsese filmul și, pe căi nebănuite ajunsesem acasă cu o huidumă, o doamnă la vreun metru optzeci, sărită sensibil peste quintal. Văzând că am făcut parțial ochi și că aveam erecția de dimineață, sensibila ființă nu a stat mult la discuții, a încălecat peste mine, a dat și a luptat. Mi se zdrumicau în cap semințele de dovleac lăsate acolo de alcool, mă simțeam oprimat, la propriu, mai ceva decât minoritatea uigură din China, dar nu am avut de ales, eram imobilizat. Abia la sfârșit am aflat că o cheamă Irina, e arhitectă și îi face niște proiecte prietenului meu care construia (ce vremuri!) vile. Mai grav era că se îndrăgostise sincer de mine, gângurea la pieptul meu ca un hipopotam tandru și voia să începem o relație armonioasă. Am vomitat, am făcut o cafea, i-am jurat amor etern și am expediat-o, pe motiv că trebuie să ajung la muncă. Făcusem totuși, la beție, o gravă eroare, îi lăsasem numărul de telefon. O perioadă m-a tot pisat să ne vedem, eu mă dădeam lovit, ea îmi ținea când prelegeri amoroase, când ținea discursuri de om sedus și abandonat. Îl punea și pe fostul găzdoi al petrecerii unde o cunoscusem să mă sune, chestie pe care omul o făcea ușor jenat, dar nu voia să-și strice relațiile profesionale. Până la urmă a renunțat să mă mai fute la cap, după ce m-a înjurat de mamă și a concluzionat clasic că ”toți bărbații e porci”.

Aproape că uitasem de existența ei și de episodul traumatizant în sine.

Acum vreo săptămână, stăteam plictisit, cu o bere-n față, pe o terasă de lângă casa mea. La o masă de lângă mine balotau alcool niște vagi cunoscuți, care aveau la masă o tipă înaltă, care arata chiar bine. Mutra mi se părea familiară, dar oricât m-am strofocat nu știam de unde să o iau. M-am lipit cu scaunul de grupul cu pricina și, dintr-un reflex care încă mai funcționează, am început să mă dau la doamnă,  încercând să scot glumițe amabile din mine. S-a lăsat chiar ținută de mână și când am condus-o la budă, pupată. Îmi făceam planuri mari pentru noapte așa că m-am oprit din machit, am luat o cafea și am invitat-o sec pe preopinentă la mine acasă, să-mi cunoască motanul. Nu s-a opus și am mers fericiți (cel puțin eu) până-n fața blocului meu. Când să deschid poarta, femeia s-a proțăpit, și-a tras o privire cruntă și a zis: ”Nu mă mai ții minte?! Sunt Irina, de care ai fugit acum zece ani…M-am operat, mi-am scos un sfert de stomac și acum am 70 de kile! Nu o să pupi nimic, azi, să-ți fie învățătură de minte! Am plecat, măgarule!”

Fiindcă se lăsase seara, am rămas cu ochii în felinarul de pe stradă. Totuși, m-am ales cu ceva, am constatat că pe lângă ”Schimbarea la față” din calendarul ortodox există și ”schimbarea la stomac”.

 

P.S: Pentru cei care nu au văzut filmul meu despre tentativa de asasinat la viața lui Corneliu Coposu, pot să spun că se va relua azi, pe TVR2, la 22,40.

Comentezi?

