Piramida românească: masă amorfă, sectanți, șmecheri

Uitându-mă la ce se întâmplă în ultima vreme pe la noi, mă cam apucă jalea. Întâi, în societatea românească avem o categorie majoritară pe care o doare-n cur de orice. Ei sunt cei ce care au absentat la europarlamentare sau, din contră, au votat pentru un pui congelat, o pereche de papuci sau un mop, depinde cine a dat mai mult. Sunt, estimând ochiometric, între 60 și 70% din cetățenii onoratei patrii. Mulți dintre ei habar n-au și nu se interesează cine sunt de fapt Victor Ponta sau Crin Antonescu, de exemplu, ce funcții au ei, sunt doar niște mutre pe care le întrezăresc secvențial când zapează între Taraf TV, Favorit TV și Antena Stars.

O a doua categorie e formată din sectanți de tot felul, de la partizani politici, până la minoritari sexuali sau fanatici religioși, galerii sportive. Ei sunt în general oameni cu venituri medii, care se plictisesc pe acasă și se consacră unei ”cauze” oricât de imbecile, se dedică unui guru care poate fi, nu contează, dus cu capul, escroc, sau primitiv. Oamenii ăștia se oferă benevol să zbiere, sar la bătaie, apară ideile induse de alții până-n pânzele albe. De curând, am fost de curiozitate, într-o cârciumă, la o adunare de homosexuali și homofili cauzată de deschiderea Gay-Fest. M-am infiorat, am auzit discursuri pline de frustrări despre ”mândria de a fi gay”, cereri pentru o discriminare pozitivă dusă la absurd, răcnete militant-combative. Nu sunt homofob, dar cred că orientarea sexuală, ca și cea religioasă, țin de spațiul  privat al oricărei persoane și, dacă ai puțină decență nu trebuie să le clamezi și nici să faci prozeliți. M-am simțit ca la o adunare de UTM-iști din anii 50, în care era premărit modul comunist de viață și înfierați burghezo-moșierii. Ăia care se dădeau în spectacol păreau convinși de ce zic, dar mai fericiți cred că erau cei ce și-au umplut teșchereaua să facă circoteca.

Așa am ajuns la categoria supremă, care ar putea funcționa sub lozinca ”șmecheri de toate categoriile, uniți-vă!”. Când am auzit că Victor Ponta face alianță cu Dan Diaconescu, am crezut că m-am întors în timp două luni, pe 1 Aprilie. M-am uitat în calendar și nu era așa. Faptul că ipochimenii ăștia doi s-au amenințat reciproc cu pușcăria, că unul dintre ei e condamnat în primă instanță la 5 ani de închisoare și multe alte grozăvii nu au contat. O glumă proastă cum e PP-DD o să capete un minister, secretari de stat și prefecți doar fiindcă ”rafinatul” șef al PSD nu vrea să piardă majoritatea în câteva consilii județene și, indirect, niște fonduri pentru clienții partidului. Lovitura asta, la fel de grotescă precum intrarea lui Gigi Becali în PNL, dovedește că vârful piramidei, cei ce vor să conducă România, sunt o gașcă de escroci care n-au mamă, n-au tată, n-au doctrină și sunt doar un stol de lăcuste care ar face orice să devoreze ce mai e.

Un comentariu

Comentezi?

