”Dreptaciul” Crin și lungul drum al tractorului către democrație

 

Ieri nu aveam niciun chef să mă duc să votez, fiindcă nu aveam cu cine. Mă gândeam din când în când să pălesc cu ștampila pe PNL, din rațiuni doctrinar-nostalgice. Inima îmi zicea că nu are rost să trimit la Bruxelles nevestele unor ipochimeni pe care nu pot să-i sufăr și o femeie-tractor care, vorba lui Băsescu, a avut necazuri cu mapa profesională. Sfâșiat de-a dreptul, în plin zbucium interior, m-am așezat la o terasă de lângă secția de votare și am luat o bere, după aia alta, și, brusc, la a treia, am avut o reveleție. Mi-au picat ochii pe niște afișe cu alt tractor decât Norica, al unor agricultori verzi lipiți pe pereții patriei. Demn, m-am ridicat, mi-am căutat buletinul, am intrat în secție, am cerut ștampila și am votat cu o chestie care se cheamă ANA, Alianța Națională a Agricultorilor sau așa ceva. După asta, m-am dus în zeama mea și-n treburile mele. A doua zi, încă de dimineață, mi-am dat seama că nu am greșit votând aiurea.

Fără o lacrimă-n ochișor, Crin Antonescu a apărut și a declarat că a vorbit toată noaptea la telefon cu șefii de filială. O veste importantă în viața marelui om, că și-a depășit starea generală de somnolență. După, a anunțat vag că-și dă demisia, dar și mai interesant, că-i va trimite, cu limbă de moarte, pe eurodeputații PNL în grupul parlamentar al Popularilor Europeni. Luat cu alte treburi, a uitat cum juca, acum puțin timp, hora-n bătătură cu Graham Watson și jura amor etern ALDE. Hocus-pocus și Klaus Iohannis a anuțat că renunță la funcțiile din partid, probabil un gest dramatic la modul teatral, menit să-l propulseze președinte al PNL.

Pe de altă parte, Hopa-Călinică Tăriceanu, întors în partid printr-un geamlâc uitat deschis la Satu-Mare, agită și el aripa pro-PSD și vrea să grupeze în jurul lui cât mai multe organizații teritoriale pe care să le porteze spre stânga.

Pe scurt, conducerea înțeleaptă a lui Crin Antonescu a pulverizat partidul. Bâlbele, atitudinile dictatoriale, nesecurizarea unor rețele de comunicare cu publicul viabile, a dus la o fractură clară și aruncarea PNL în derizoriu.

Pe deoparte, vom  avea o facțiune ”populară”, pe axa Antonescu-Iohannis, aflată la butoniera lui Traian Băsescu, obligată să se alieze cu Udrea și PDL, care o să-l scoată la inaintare pe neamț. Uite așa, marinarul șpanchiu va face și desface jocuri mai departe în lumea politică românească, în loc să se dea cu yola pe la Nana sau cu bărcuța pe la Jilava.

Pe de altă parte, vom avea o gașcă de fomiști conduși de titirezul Tăriceanu, care vor aluneca la stânga și-i vor sufla în pânzele lui Ponta la prezidențiale.

PNL e pe butuci și aproape că-mi vine să zic, vorba cuiva, ”Adio, Crin, adio, Călin, adio PNL!” Tot tractorul votat aiurea de mine pare mai serios și are măcar grafic, roți.

2 comentarii

Comentezi?

