Călin, file de căcat!

Domnul Călin Popescu Tăriceanu nu mi s-a părut niciodată vreun far călăuzitor al democrației sau vreo locomotivă a liberalismului românesc. L-am considerat un playboy fanat, căruia-i plac domnișoarele și motoarele, dar un tip cu convingeri de dreapta, pe bune. Mi-a plăcut că a ținut piept lungă vreme, mitocanului cu tendințe totalitare de la Cotroceni, care voia să-l transforme într-o marionetă. M-am bucurat când, acum mult timp, s-a opus unei alianțe electorale PSD-PNL, care ar fi dus la tasarea identității partidului istoric. Se părea că e singurul care, cu un sfert de gură, de teamă să nu piardă eu știu ce privilegii și demnități mai mârâia împotriva apucăturilor de scroafă alfa ale lui Crin Antonescu, ajuns pe post de conducător de partid.
În 1990 m-am înscris în PNL, fiindcă am avut și am convingeri de centru-dreapta,dar dezamăgit, am fost lungi episoade temporale ”în adormire”. În 2012, o perioadă, am fost chiar activ în partid. Cum nu-mi stă în caracter să detensionez ”mari licurici”, am făcut parte dintr-o aripă care informal i se opunea lui Antonescu. ”Democratul” Tăriceanu, ca să nu piardă poziția de senator sau să nu se îndepărteze de combinația care era evident că o să ajungă la putere, nu a pârâit și cârâit nimic atunci când labilul Antonescu s-a apucat să dizolve aiurea filiale, să dea afară din partid pe cine voiau mușchii lui sau chiar când i-a ejectat pe Andrei Chiliman și Vlad Moisescu, prieteni și susținători pe față ai fostului premier.
Manevra de ieri a lui Tăriceanu mă face să cred că asist la un carnaval de stână, unde curve bătrâne sunt deghizate în oițe cu himenul întreg și lâna virgină, măgări balcanici cu miros de balegă înăcrită se dau cu after-shave și își pun papion, dulăi răgușiți fac play-back și vor să pară tenori proaspeți.
E posibil ca domnul Tăriceanu, ajuns la 62 de ani și la nenumărate căsnicii să-și fi dat seama brusc de faptul că nu mai ține să se considere o eternă speranță a politicii românești și să vrea să facă un joc personal, în sfârșit. Maniera în care o procează este, însă, de căcat. Dacă în anii 90, domnia sa a participat la o construcție care se chema PNL-Aripa Tânără, acum edifică, având generosul sprijin al lui Ponta, PNL-Aripa Penală. Cu pârnăiabili gregari precum Chițoiu, Troacă zis David și Rușanu, nulități precum Gerea și alte animale, zisul Partid Liberal-Reformator nu face decât să primenească ograda lui Crin Antonescu și să transforme PNL într-un vehicol cu mai puțini călători clandestini. Mai lipsește să-l pună pe ”martirul” Relu Fenechiu președinte de onoare și pe Gigi Becali lider al importantei filiale ”Pușcării din România și diaspora”. Am impresia că junele Tăriceanu, într-o criză de demență senilă, chiar își închipuie că PSD-ul ia în calcul să-l ungă președinte, când, după toate aparențele, Ponta nu vrea decât să-și asigure, până spre buza prezidențialelor, o majoritate parlamentară susținută și de câțiva amețiți proveniți de la PNL.
Nu pot să constat în final decât că domnul Călin (parcă-i zice și Constantin, ba chiar și Anton) Popescu Tăriceanu a ratat șansa să mai pară un om serios și a dovedit că e un măscărici clasic, din tagma ălora care semnalizează dreapta dar ajung să fie niște rable parcate pe stânga, în curtea socialiștilor-caviar.

Un comentariu

Comentezi?

