Monstruasa coaliție

Acum vreo șapte ani, aveam un prieten de succes, Niki. Era proprietarul unor companii, juca la bursă, se învârtea bine pe piața imobiliară și întorcea bani cu lopata. Avea mașină de fițe, țoale trandy, de firmă, ceasuri și telefoane prestigioase. Halea numai crăpelnițe scumpe și îngurgita băuturi rare. Îmi explica, atunci când ne vedeam, că ”dă bine pentru afaceri să ai un anumit standard”. Snobăreala lui incontinentă mă distra, țin minte că la un moment dat l-am păcălit dându-i niște țuică ordinară, luată din piață dar pusă într-un recipient de porțelan, despre care i-am spus că e o licoare miraculoasă din Țara Galilor găsită de un vapor scufundat acum 300 de ani (tocmai mă întorsesem dintr-o călătorie în Anglia, era plauzibil). Amicul meu s-a chinuit să bea puturoșenia aia doar gândindu-se că toarnă pe gât multe sute de lire sterline.

Menage a trois

Viața amoroasă a domnului în cauză era destul de ternă. Avea o nevastă absolut normală, căpătată înainte de a se îmbogăți și doi băieți drăguți. În plus, trăia cu secretara lui de la firmă, franțuzita Natalie,o brunetă cu picioare până-n ochi și țâțe mari. Mi-a spus că e o combinație practică: de nevastă se cam săturase la pat iar secretara, pe lângă că-i satisfăcea tot felul de fantezii, era un fel de câne de pază, foarte atentă să nu-l fure asociații din firmele pe care le avea sau subordonații. În rest, sub pretextul că ”merge la sală”, fiindcă-i dădea buzunarul, mai scăpa din când în când pe la tot felul de parașute de lux. Din câte mi-am dat seama, nevastă-sa știa de secretară, dar îl lăsa pe om în zeama lui, atât timp cât vărsa bani în casă și avea grijă de copii.

Pericolul unește

Într-o seară a invitat mai multă lume la un club scump și cinstea lumea aleator-programat cu whisky si Red Bull (”să se vadă că am bonitate”-spunea). La un moment dat, a apărut lângă noi o pițipoancă publică, din genul celor care n-au nicio profesie, dar se bagă în seamă. Era una care apăruse episodic în niște telenovele autohtone, făcea pe fotomodelul și cânta fără să aibă voce. În plus, apărea pe la tot felul emisiuni-tabloid care începuseră să apară pe vremea aia. Nu știu ce declic a fost în creierașul amicului meu că s-a dus fix la gâsca respectivă, i-a luat o șampanie franțuzească și a început să-i facă multă curte, ba chiar ținând cont de cheltuieli, un parc asiduu. Fiindcă băuse, spre dimineață și-a chemat șofer și a plecat cu proaspăta achiziție spre Sinaia. Vreme de vreo trei luni l-am văzut din ce în ce mai rar. Bursa zvonurilor publice zicea ba că a plecat cu pițipoanca în Tenerife, ba că îi sponsorizează aleia nu știu ce clip, ba că i-a luat bijubele de jdemii de euro.
Într-o după-amiză mă trezesc că mă sună Natalie. Cu o voce sumbră mi-a cerut să ne întâlnim la masa de seară într-o cârciumă la modă pe atunci, cu separeuri. Ajuns acolo, am văzut că Natalie nu era singură, mai era cu ea chiar nevasta lui Niki. Secretara mi-a spus sec: ”Tomiță, spune-i tu, că poate te ascultă. Curva aia o să-l termine, a spart cu ea în câteva luni cât nu a cheltuit cu noi două în trei ani! Își pune ca boul în pericol și familia și afacerile…Dacă nu se potolește, o să-i facem noi o bucată de nu se vede, să salvăm ce se mai poate salva.”
Masa a fost bună, iar a doua zi mi-am luat în serios rolul ingrat de emisar. Niki a acceptat să ne vedem și a avut o reacție cruntă: ”Dă-le în pizda mă-sii de curve! Tu cu cine ții?”

Răzbunarea

Mai târziu, Natalie i-a golit conturile de niște bani nu tocmai albi, așa că Niki nu a putut să facă scandal. Nevasta o intentat un divorț spectaculos, după ce a pus niște paparazzi să-l pozeze cu pițipoanca. I-am umflat vreo trei case și limuzina, la partaj. Bineînteleș, nemaiavând potențial, telenovelista l-a lăsat cu curul în baltă. Colac peste mai multe pupeze, a mai venit și criza imobiliară și l-au executat silit niște bănci. În ziua de azi, Niki împușcă francul din diverse expediente. De la whisky vechi a trecut pe vodci mediocre, amestecate cu cola, băute prin semi-bombe. Ultima oară când ne-am văzut era pilit și nostalgic-blegos. Gângurea: ”Ce fraier am fost…” I-am răspuns, plin de compasiune: ”Nu trebuia să te pui cu monstruasa coaliție dintre nevastă și amantă!”

Comentezi?

